

e-vet Projesi
ENGLISH IN VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING (MESLEKİ EĞİTİM ve ÖĞRETİMDE İNGİLİZCE)
e-VET Projesi 2014-1-TR01-KA202-013230
e-VET (Mesleki Eğitim VE Öğretimde İngilizce), Kahoot, Wikis, Hot Potatoes, Suggestopedia, Gamification, Flashcard uygulamaları gibi yeni ve çok tercih edilen öğretim araçlarını içeren en son ve güncel öğretim yöntemleri ve stratejileri yardımıyla , mesleki ve iş İngilizcesinin yoğun olarak öğretildiği mesleki eğitim okullarındaki branş öğretmenlerine yardımcı olmayı amaçlayan bir projedir. e-VET projesinin bir diğer amacı da dijital olarak desteklenen becerileri altı farklı modülden oluşan mevcut müfredata entegre etmektir; Türkiye, Elektronik / Yunanistan, Mekanik ve Otomotiv / İtalya, Yiyecek ve İçecek / İspanya, Finans / Bulgaristan, Ağ / Çek Cumhuriyeti, Bilgi ve İletişim Teknolojileri.
Konsorsiyumun üyeleri aşağıdaki gibidir;
Konsorsiyumun üyeleri aşağıdaki gibidir;
Ankara ilinin doğusunda yer alan ve 800'den fazla kayıtlı öğrencisi bulunan Ortaköy, ortak başına bir ünite olmak üzere seçilen 5 farklı üniteyi içeren e-VET KİTABININ şablonunun tasarlanması ve geliştirilmesinde ve ayrıca kitapta kullanılan ikonların tasarlanmasında; katılımcılara logo tasarım kursu verilmesinde; daha önce BT ve İngilizce öğretmenleri tarafından tamamlanan "Amplifier" ünitesine göre branş öğretmenlerinin kendi sınıflarını hazırlamalarını sağlayarak ve modülün veri tabanını ve yazılımını oluşturarak e-VET Modülüne katkı sağlamada; e-VET Android Uygulamasının geliştirilmesinde kritik bir rol oynamıştır.
EPAL KAISARIANIS, gelir düzeyi ve eğitim seviyesi düşük ailelerden oluşan ve çoğu dil sorunu yaşayan komşu ülkelerden gelen göçmenlerden olan öğrencilere logo tasarımı kursunun düzenlenmesi, logoların toplanması, e-VET Kitabına gerekli katkıların sağlanması, kendi modüllerinin hazırlanmasında büyük bir başarı gösterilmesi, soru havuzunun zenginleştirilmiş soru tipleriyle desteklenmesi, Atina'daki öğretmenlere kurslar ve bilgilendirme toplantıları yapılması gibi konularda görev almıştır.
Yaklaşık 1600 öğrencinin kayıtlı olduğu bir devlet ortaokulu olan IIS Paolo Baffi Enstitüsü, logo tasarım kursu düzenlemek; Yiyecek ve İçecek alanında kendi ünitelerini tamamlamak; projenin sonuna doğru Fuimincio'da uluslararası bir ders materyali fuarına ev sahipliği yapmak; yeni öğretim araçlarını görmek isteyenler için modül platformunu tanıtmak ve geliştirmek; Android Uygulamasını kayıtlı üyelerin sorularıyla zenginleştirmek için katkı sağlamıştır.
Mesleki eğitim, staj, dil yeterlilikleri, kültürel ve müfredat dışı faaliyetler alanlarında hizmet vermeyi amaçlayan IELM firması, 30 kişinin katılımıyla logo kursu düzenlememize; kitap için kendi seçtikleri "Network" ünitesini hazırlamamıza; e-VET Modülü platformuna çeşitli başlıklar altında beş farklı ünite eklememize; Android Uygulamalarına katkı sağlamamıza yardımcı oldu.
London College Dublin Ltd, 10 meslekte, 11 uzmanlık alanında mesleki eğitim veren bir eğitim kuruluşu olarak Bulgaristan MEÖ sektöründen değerli katkılar sunarak projeyi her zaman bir adım öteye taşıdı.
Glafka s.r.o, Çek BİT şirketlerinin deneyimlerini zengin geçmişleriyle e-VET projesinin kalbine taşıdı.
e-VET projesi kapsamında, dil öğretmenlerinin yardımıyla okullarda en sık kullanılan öğretim yöntemleri ve araçları hakkında net ve kesin bilgi sahibi olmak için öncelikle kapsamlı bir literatür taraması yaptık ve literatür taraması sonucunda her bir ortak hangi yöntem ve tekniklere odaklanması gerektiğine karar verdi.
Her ulusötesi toplantı sırasında iş sektörünün koşullarını daha yakından görmek amacıyla şirket ziyaretleri gerçekleştirilmiş ve Avrupa ve uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bazı önde gelen şirketler katılımcılara tanıtılmıştır. Örneğin, Çekya toplantısında AVAST Şirketi; Türkiye’de Hidropol Mühendislik; Yunanistan’da FIAT Şirketi ; İtalya’da EATALY,.
e-VET projesinin bir sonucu olarak aşağıdakileri elde ettik
- Çıktılarla beklediğimizden daha fazla hedef kitleye ulaştık
- okuldan erken ayrılma oranını azaltmaya katkıda bulunduk
- Kendi modüllerini eklemek isteyen eğitmenlerden talep ve isteklerini karşıladık
- Projeye her geçen gün artan ilgi ve merak, 67 öğretmen ve 308 kursiyere ulaştı.
e-VET platformunda mevcut olan materyaller başlangıçta oldukça azdı.
Buna ek olarak, e-VET projesi 4 farklı çıktı üretebilmiştir; Proje için en iyi logoya karar verdiğimiz ilk faaliyet olan Proje Logosu ve Logo kursu ve hedef gruba bir logo tasarım kursu sunulmuştur. Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı ders materyali olarak kullanılabilen ve modül ve Android uygulaması ile bağlantıları olan ikinci çıktı e-VET KİTABI; e-VET Modülü ve Android Uygulamasıdır.
Android, www.e-vet.eu Modülü ve Kitabı ile eşgüdümlü olarak çalışmakta, "Soru Havuzuna" daha fazla soru eklemek isteyen herhangi bir eğitmen, öğrencilerinin daha sonra çözebilmeleri için sorular gönderebilmektedir. Diğer bir bölüm ise quiz gösterisi olan "Alıştırmalar" bölümüdür. Bu bölümde sonucu veya kaç soruya doğru cevap verdiğinizi görebilirsiniz.
- e-VET proje Kitabı
- e-VET Youtube Kanalı
https://www.youtube.com/channel/UCiwKO-pQO-xj1WoSBjPn1-A
- e-VET Android
meb_iys_dosyalar/06/19/962148/dosyalar/2023_12/03131719_evetandroid.apk
- e-VET Facebook
https://www.facebook.com/groups/937295196291742
- Kapanış toplantımızın haber içeriği
https://mamak.meb.gov.tr/www/ortakoy-80yil-mtalden-e-vet-kapanis-programi/icerik/1282